Fin tisdag

14 Sep

Igår var en  fin dag. Jobbet bara rann på, det var roligt, fint och perfekt, och Ane Brun sjöng vackert för mig under tiden. Helsicke vad hennes nya skiva – It All Starts with One – är bra! Och Melissa Horn släppte sin skiva i veckan, så allvarligt talat, höstmyset är komplett. Passar ju det eviga stormandet bra!

Dessutom sprang jag och Scout en fin mil på lunchen och jag avslutade dagen med ett yogapass på Friskis Johanneslust. All good, verkligen.

I boktraven:

Jag har läst färdigt de Faires Alla lyckliga familjer… . Nja. Jag läste färdigt, trots lockande bokhög. Var liksom lite halvfångad. Den stora bristen: Jag kände noll och intet för någon karaktär. Det är inte ofta.

Just nu läser jag Kärleken i Julia Anderssons liv av Åsa Moberg och jag är stormfast. Vill bara tända ljus, lägga mig i soffan och lääääääsa. Dessutom läser jag en bok om yoga och så håller jag fortfarande på med tigermamman. En snäll bloggläsare skickade mig en massa länkar om exakt hur mycket hennes barn (tigermammans alltså, inte den fina bloggläsaren) hatar henne. Oh well. Återkommer med bokrapport när jag är klar.

I tidningshögen ligger Hundsport, Blossom (fortfarande, det var ju värst) och Mama.

Sara Träningsglädje har skrivit ett himla bra blogginlägg idag – läs!

Lämna en kommentar