Glädjesprång

11 Sep

Det där med när man kan träna igen… Det har varit en småbusig helg och jag bestämde mig för att jag och benen behövde ut idag, en liten sväng på 6 km – nothing fancy. 6.30, lugnt och städat och med papper i bakfickan. Jag har inte feber, inte ont i halsen, men ni vet hur det är.

Hade varit nöjdare med mig själv om jag hade sprungit i 6.30 och inte låtit den lite väl glada kroppen skutta omkring i genomsnittliga 5.57; jag måste lära mig vara ok med att springa långsamt på riktigt. Men pulsen var fin, allt annat var fint och jag blev glad.

Härligt lerigt ute. Jag som hatar blöta fötter var så glad över att få springa att jag inte ens tänkte på det!

Kommentera

