Träning i slutet av andra trimestern

28 Maj

Vi är vecka 26 + 0, bebis och jag, på fredag. Det är slutet av maj, snart är det juni, det är avslutningar och födelsedagar. Yngsta slutar på förskolan, i höst väntar förskoleklass, och fyller 6 år alldeles, alldeles snart. Jag har bloggat om det tidigare, att jag nog tänkte mig mera strukturerad träning som gravid också. Illamående, sjukdom, mycket på den privata sidan och en krossad fotled ville annorlunda, men det egentliga skälet tror jag ligger i att jag a) tycker att det är gräsligt svårt att få in typ 5 timmar träning i veckan, men inte hade några som helst probs med 12 timmar träning i veckan och b) tycker att det är svårt att träna med allmänt välbefinnande som mål, när inget ska bli bättre, mer, ska utmanas. Fånigt så det stänker om det, förmodligen, men ack så sant. Fast kanske bara delvis egentligen – jag yogar till exempel helt utan den typen av tanke. Jag och min matta möts varenda dag och det har inte med något att göra överhuvudtaget.

Idag har jag gått och gått och gått och gått, efter att ha lämnat på förskolan skulle jag dit igen på utvecklingssamtal och sedan dit igen och hämta. Scout och jag har gått vår lunchpromenad. Kroppen mår himla fint och vi ska roa oss en stund på gymmet ikväll dessutom, innan jag tar en arbetsstund till framför datorn medan A springer intervaller med gladloppan.

Jag tror att jag ska kalla det ”planerad version av ta dagen som den kommer”!

Läs Sofys blogg idag förresten!

Kommentera

