Styrka i vardagen

25 Apr

Jag hade väl sett framför mig att jag skulle träna mera strukturerat som gravid, men then life happens. Vi får se vad som händer framåt nu när jag är frisk igen, men en grej som blir av och som jag verkligen gillar är styrketräning i vardagen.

Det kan se ut så här:

Jag och Mumriken promenerar till förskolan. Han vill balansera på trottoarkanten här på vår villagata, så vi går balansgång på trottoarkanten. Sen är det min tur att välja övning, så vi ställer oss mittemot varandra och håller i varandras händer och den som står på trottoarkanten gör tåhävningar. Vi promenerar vidare och diskuterar klonnamn i Star Wars och andra väsentligheter. När vi kommer in på förskolans gård väljer han nån övning (i morse körde han wod över alla lekredskapen, då gjorde mamman knäböj för magen och jag, vi klättrar så lagom i små ställningar…). Sista biten till dörren går vi björngång. Alltid roar det någon som råkar titta på🙂

Jag går hem från förskolan igen. Kör fem sumoknäböj innanför dörren, nån måtta på att roa grannarna får det kanske vara.

På lunchen går jag ett gäng km med Scout. Ofta går vi på Bulltofta rekreationsområde. Parkbänkar är ju kul, så medan Scout får träna på kvarsittande eller platsliggande på lämpligt avstånd gör jag antingen armhävningar eller dips. Ett gäng på varje parkbänk så blir det en del även om man inte gör många åt gången.

Och så vidare. Det är roligt, det går snabbt, och jag gillar att få barnen med i träningen och gillar att få idéer från dem.

Ett svar to “Styrka i vardagen”

  1. Snorkkis april 25, 2013 den 6:04 e m #

    Kul att ni lek-tränar så tillsammans!!!

Kommentera

