Så himla gott!

10 Apr

20130410-194651.jpg
Mina matbilder önskar att jag var Träningsglädje-Sara

Jag gillar att laga mat och testa nya recept. I senaste numret av Coops tidning hittade jag ett recept på torsk med ingefära i kokosmjölk. Mums, så gott! Och det luktade ljuvligt i hela huset. (Halleluja också för god aptit!)

Ugn 225 grader

4 port

800 g torsk (fryst)
1 tsk salt
1 fintärnad röd paprika
120 g färska haricots verts
1 strimlad rödlök
1 burk kokosmjölk (400 ml)
1/2 dl grovriven ingefära
Finrivet skal och saft av 1 lime
1 fiskbuljongtärning (använde dock fond)
1/2 tsk svartpeppar

Lägg torsken i ugnsfast form, salta. Täck med grönsakerna och löken.

Blanda kokosmjölken med ingefära, limen och riv ner buljongtärningen (eller häll i fonden då).

Häll över fisken, in i mitten av ugnen i 30 min.

Servera i skålar, med eller utan ris.

Yummie!

Kommentera

