Avund, mäktig glädje och plats

18 Mar

Igår morse satt jag vid köksbordet och var avundsjuk rätt in i märgen. Vi hade fortfarande sjukstuga, men jag mådde fint och hade en bra dag framför mig. Och ändå var jag precis GRÖN av avund. Medan jag satt där med mitt favvo-te och dubbla morgontidningar och en hickande bebis i magen (ja, ni hör ju, det var inte precis synd om mig…), svidade maken om, snörde skorna och tog hunden med sig ut på långpass. LÅNGPASS. Solen sken, himlen var blå. Långpass. Min tid kommer och allt det där, men ändå. Ville också.

Den fina dagen blev fin, yngsta mådde allt bättre. På eftermiddagen klev jag iväg på spinning på Friskis. Har inte varit på spinning på länge, resor och trötta graviddagar har kommit emellan, annan träning har kommit emellan. Men igår blev det en klass med allra bästa Caroline. Hon är magisk. Och det var magiskt. Jag kan fortfarande få känna mig mäktigt stark och få ta i när jag cyklar och det var bara ren skär oblandad lycka. Glad i hela kroppen!

Dessutom testade jag mina nya tights från Lululemon, och de satt så bra. Vi fick plats🙂

20130318-085806.jpg

2 svar to “Avund, mäktig glädje och plats”

  1. Snorkkis mars 18, 2013 den 5:39 e m #

    Summa sumarum blev det alltså ganska bra. Hoppas ni blir av med sjukstugan nu.
    Nu ser jag fram emot att shoppa några lululemon-tights; ska till US om några veckor och känner ingen anledning att låta bli lite träningskläder. Kan ju vara kul att ha på hösten iaf, eller att stryka omkring i hemma.

    • Em mars 19, 2013 den 2:01 e m #

      Jomen, visst blev det🙂

      Lululemon har linnen också som tom jag ser ut att få plats i ett tag till (och som alla deras grejer är de så klart jättesnygga!). Trevlig resa!

Kommentera

