Transportlöpning

27 Feb

Jag skulle ju kanske ha rubriken ”transportjogg”, för det är väl det jag pysslar med. Benen känns glada, jag är flåsigare än tidigare för väldigt mycket mindre, men känner mig väldigt pigg. Men det känns tungt neråt i magen, så jag tar det piano och joggar på, blandar med gång om andan faller på. Transportjoggen går till Mumrikens förskola och sen tar jag oftast en extrasväng på väg hem till datorn.

Em13Livet i makens underställ och mina skidbyxor. Jag behöver nya tights med mjukare resår i midjan! Lululemon i NY nästa vecka, månne?

Som ni skådar är magen här och går som vanligt precis rakt fram. Mina magmuskler är tydligen fästa liksom ”på andra hållet” vilket gör att magen släpper utåt kvickt som attan. Om jag lutar mig bakåt blir den alldeles smal (även senare i graviditeten, ser superspooky ut…) och bebisen därinne dansar polka.

Det är alldeles torrt ute här och ingen snö (dock mycket is om man drar till skogs) så idag slutade jag bara titta på mina nyinköpta Asics Kayano. Valde en sko med lite mera dämpning nu när jag blir tyngre, får se om vi blir kompisar eller om jag landar i mera minimalistisk sko/mina älskade bikilas ändå.

Asicskay

2 svar to “Transportlöpning”

  1. Marie o Fen februari 27, 2013 den 9:44 f m #

    Fina, fina magen!! ❤

  2. MarathonMia februari 28, 2013 den 9:57 f m #

    Fin mage – var rädd om dig och bebbe. Kram

Kommentera

