Någon är lagd på mitt hjärta

3 Okt

Yngsta barnet håller på att lära sig cykla, så  han hojjar och jag springer, redo att fånga honom i stången om det skulle behövas (eller när det är dags att bromsa, för det tycker han är onödigt…). När jag springer hem från förskolan sen brukar jag passa på att lyssna på Tankar för dagen i P1. Idag var det Annika Borg som pratade, rubriken var Någon är lagd på mitt hjärta .

Jag tycker att det var ett fint uttryck och fina tankar. Det som hände i helgen, de som drabbades, är lagda på mitt hjärta, och det är ok.

(Och jag måste säga att jag älskar den här transportlöpningen som plötsligt dykt upp i mitt liv. Det är inte långt, 2 km t/r x 2, men oj så skönt! Och så bra vi hinner prata, Mumriken och jag!)

2 svar to “Någon är lagd på mitt hjärta”

  1. Mia oktober 3, 2012 den 9:26 f m #

    Mysigt med er lilla egentid. Det behövs med var unge, att få sin egna tid med mamma eller pappa.

    • Em oktober 3, 2012 den 1:42 e m #

      Visst är det så! Och han är så glad över sin cykling och jag är lika glad över min transportlöpning🙂 Win!

Kommentera

