6 dagar and counting

24 Jun

Hemma från Italien och genast kom jag liksom lite mera att tänka på att jag ska springa Båstad marathon på lördag.

Pratade med Mia idag som sa att träningen de sista två veckorna mera är för huvudet än något annat och det är nog ack så sant. Jag har ont under höger fot, på ett skumt sätt liksom på insidan av foten från fotvalvet och bakåt. Hade planerat sisådär 15 km idag, men valde en timme på en spinningcykel istället för att fjäska lite snällt med foten men hålla igång mig lite. Håller mig från löpningen under veckan, studsar bara lite fart i benen på typ torsdag. I övrigt blir det yoga och förhoppningsvis simning och gladcykling.

Ska försöka få ordentligt reda på vad som serveras i vätskekontrollerna, men har redan nu bestämt mig för att låta bli sportdrycken som serveras eftersom jag inte hunnit testa den. Jag får viss langning under loppet (om det går att lösa, vägarna ska i alla fall inte vara avstängda), så springer på resorb och vatten.

Jag tankar ner poddar med sommarpratare och har spellistor ready to go. Tar iPhonen på armen, skulle det mot förmodan bli stekhett och skavigt får jag fixa med min lilla gamla något stolliga nano istället. Hade egentligen velat springa med så lite som möjligt på mig men tror att jag behöver underhållningen och jag kommer nog inte heller undan vätskebältet eftersom jag inte kan ta den sportdryck som erbjuds.

Operation planera för AXA Båstad marathon är med andra ord i full gång. Lite jubel och pepp på det här tycker jag. Ska bli väldigt roligt!

 

2 svar to “6 dagar and counting”

  1. propiraya juni 25, 2012 den 6:23 f m #

    Härligt att höra att du är på G! ❤

    • Em juni 25, 2012 den 12:05 e m #

      Yey! Spännande och pirrigt! 🙂

Kommentera

