Sista långpannan

4 Jun

Ikväll har jag sprungit vad som förmodligen var den sista riktiga långpannan innan Båstad marathon den 30 juni. På söndag cyklar jag Halvvättern så det  blir ingen löpning i helgen och sedan väntar kombinerad jobb- och semesterresa till Italien, så det blir inga riktiga långpass där heller och sen är jag helt enkelt för nära inpå loppet.

Milda Matilda vad det var trögt idag, att ge sig ut. Jag mailade till och med Mia och pep lite innan. Sen gjorde jag nån form av halvtaskig plan och gav mig ut. Min halvtaskiga plan var inte bara halvtaskig, den var udda också. Eftersom jag inte hade nån vettig plan drack jag ingen resorb innan jag stack ut, jag visste liksom inte om det skulle bli långt. Knatade över till Bulltofta och sprang femman. Det kändes ok. Drack lite vatten och sprang fem till. Det kändes ok, så drack lite vatten, knaprade lite på en bar från Kung Markatta, och sprang fem till. Det kändes ok, så drack lite vatten och sprang fem till. Ja, ni ser. Runt på samma femma massor av gånger – det är liksom egentligen inte jag. När jag började springa för snart tre år sen (eller är det två?) klarade jag inte ens av en villagata som inte krökte för att jag fick sån ångest när det var rakt och jag kunde se vart jag skulle, det bara kröp i hela kroppen och pannbenet ballade ur big time.

Idag behövde jag på nån vänster få låta bli att tänka. Springa samma femma, på repeat. Jag hade en bunte poddar som jag ville lyssna på och det gjorde jag och lät benen gå. 28,3 km senare var jag hemma, väldigt nöjd med att ha dragit hyfsat långt på sista långpasset inför maran , även om det bara var runt runt…

Den går hit och den går dit och den går runt en liten bit, den startar på ett kick det är en makalös manick! Ja, eller nåt. Lägg också märke till sedvanlig sexig position av vätskebälte. Får sitta däruppe, nothing får röra magen…

4 svar to “Sista långpannan”

  1. Träningen och livet juni 5, 2012 den 8:10 e m #

    Måste vara skönt efteråt iallafall. Hoppas du får bättre väder i Båstad än de hade i Stockholm (men mycket sämre kan det väl inte bli?)

    • Em juni 6, 2012 den 4:08 e m #

      Åh, löpningen var skön även medan den pågick, bara lite… udda 🙂 Ja, nu dansar vi fintväder-dansen allihop! För söndag och halvvättern i första hand!

  2. Anna Nystedt juni 5, 2012 den 8:13 e m #

    Härligt! Då börjar nedräkningen till allt kul som väntar! Du kommer ha världens roligaste juni ju!!!

    • Em juni 6, 2012 den 4:09 e m #

      Juni, juli, augusti och september 🙂

Kommentera

