I hetaste laget – VTUD

22 Maj

Skåne kör gula rapsfält, doftande syrener och tropisk värme. Jag säger tisdag och VTUD, lycklig, väldigt varm och glad.

Dagens plan:

Långsam uppjogg, 2 km +. Check. Pigga ben dock, fast du milde himmel vad varmt det var. V – A – R -M – T. Nej, jag klagar inte, men jag konstaterar att a) jag har inte hunnit vänja mig vid ännu (no shit sherlock, det har ju varit apkallt ett tag) och b) tänker det vara så här varmt under Båstad marathon blir det… varmt.

Kort backe x 6. Spring som en hind.Haha, jag är kanske inte så hindlik, men det var ordet som poppade upp i morse. Check dock på kort backe x 6. Jag blir bättre och bättre på att trycka i. Pulsen gick nog högt idag kändes det som, i värmen. Sprang utan klocka så har inga värden.

Långsam nedjogg, 2 km +. Check, för om inte annat var jag så varm att jag mådde illa. Kort slurk vatten i kranen utanför Bulltofta motion och sen vidare sista lilla hoppet hem.

Avslutade med kort styrka hemma i trädgården. Så där lätt med två glada hundar draperade över en!🙂 Knäböj, ryggresningar, armhävningar, tåhävningar, utfall och ett par plankor. Varmt, varmtare, varmtast.

Löparkjolen från Adidas som jag köpte i USA. Helt ok, men jag tycker bättre om min Mountain Hardware. Men det är löparkjolväder, hurra!

Loving the montrails som vanligt, men det där tomatröda är så svårmatchat att det inte liknar mycket. Tur att jag inte precis bryr mig😉

Kajsa må tycka att jag alltid ser oberörd ut, men idag var det svettdöden!

Kommentera

