Test av ryggsäck

17 Maj

Det har varit yogavecka och ingen löpning på grund av mycket jobb och trött Em. Men idag har jag varit ute och satt igång benen igen, och dessutom passat på att testa min nya rygga med vätskesystem. AIM Challenge ligger ju där i augusti, jag har nåt på gång i september också, och dessutom tassar jag ju längre och längre, så när AddNature reade sina Osprey-säckar när jag var i Stockholm slog jag till. Jag kom hem med en grön 7 liters Verve (vätskesystemet tar två liter) som jag alltså premiärade idag. Verve är Ospreys damsäck, herrmotsvarigheten heter Viper.

Jag gillar den skarpt. Trots att jag är liten och har kort överkropp sitter den bra, ännu bättre när jag cyklar men absolut klart bekväm att springa med (nb, har bara sprungit 7 km med den ännu, men dock). Den har en massa smarta funktioner – jag gillar verkligen att munstycket sitter fast med magnet fram på bröstet, jättesmidigt. Det finns en grej till att sätta fast hjälmen med, smarta fack till allt möjligt, och dessutom tycker jag att den är snygg.

Jag blev heller inte obehagligt varm med den på (nb igen – det blåser härligt och skånskt idag dock, så värmeslag var inte riktigt på kartan ändå kanske), och trots att jag tömde ur lite vatten blev den inte skvalpig, även om det låter lite skvalp då.

3 svar to “Test av ryggsäck”

  1. fensefian maj 17, 2012 den 5:51 e m #

    Vad mycket bra funktioner den har! Verkar riktigt super :o)

  2. Mia maj 26, 2012 den 8:23 f m #

    Sitter precis och tittar på den typen av ryggsäck. Väljer mellan 7 och 4… Varför valde du 7:an?

    • Em maj 26, 2012 den 9:17 f m #

      Helt enkelt för att få plats m lite mer, när jag tex kör multisport. Den känns väldigt liten och smidig vid löpning dock, tycker jag.

Kommentera

