Stockholmsfeeling

14 Maj

Har tillbringat ett par semesterdagar i Stockholm, springandes, ätandes, mysandes, yogandes, umgåsandes. Fina grejer.  I korthet så:

Sprang jag som sagt intervaller med Mia på torsdagen, mera känt som gnäll-intervallerna. Mia är fin hon, för hon verkligen lyssnar och sen gör man. Trots gnäll🙂

Tjurig så det syns… Foto:MarathonMia

På fredagen fick jag äntligen träffa uppochhoppa-Sofy som jag bara pratat med på nätet tidigare, och dessutom med bonus. Jag älskar bebisar så att få snosa bebis en stund var rena lyckan! Jag gick på mitt vanliga vinyasapass för Eva på Yogayama (det är så BRA! Alltid, hon rockar!) med ganska stela intervallben. Det var inget softpass, så kroppen sa hejsantjosan på den. Sen lunchade jag med Sofy och bebis och tankade energi och pratade träning. Hon är grymt stark, Sofy. Pepp hela jag!

Lördagen blev det långpass. Hade tänkt sightseea så det stänkte om det och klämma in det där passet som är längre än maran. Eller hur. Det blåste styv kuling, öste ner pisskallt regn och min mage havererade. Var besviken i 17 km innan jag var hemma igen. Jaha och nåväl. Dagen var fin ändå, men dumma dumma magen. Och vädret.

Söndagen sken solen från en blå himmel så tunga ben gav sig ut på en återhämtningsjogg för ben och pannben runt Långholmen. Bliss on legs.

Och nu är jag hemma igen och jobbelijobbar i  en vecka som innehåller långpass åt alla håll och kanter. Men Stockholm, jag kommer snart upp igen🙂 Sol önskas!

 

 

Kommentera

