Resan

8 Maj

Båstad marathon rycker närmare med stormsteg – loppdatum den 30 juni. Det ska bli galet spännande och jag är så glad att Kajsa nämnde loppet och bad mig springa!

Jag har lagt en bra grund i min träning och är nöjd med min grundträningsperiod – det är a) sant och b) inte lönt att vara så mycket annat, eftersom det är att vara på spaning efter den tid som flytt… Visst har jag varit sjuk (influensa innan Vasorna och en förkylning nu nyss) och visst har jag rest i tjänsten, men min träning har varit fokuserad och kontinuerlig. Och glad. Inte glömma glad!

Nu är min plan att ännu mera medvetet varje dag göra något som kommer att göra den 30 juni till en ännu bättre dag. Tex: I söndags sprang jag långpass med Lotta (långpass typiskt bra, glädje med löparvän också typiskt bra för pannbenet), igår gick jag upp tidigt och gick på morgonyoga på friskis (rörlighetsträning är bra för leder och muskler som kommer att hålla bättre och återhämta sig bättre) och idag ska jag springa VTUD-intervaller (snabbhet i benen, backträning, hållning, teknik och styrka. Och pannben…). Så min vanliga träning får såklart plats i den här medvetna satsningen.

Men utöver det ökar jag på mängden yoga till absolut varje dag, jag letar podcasts och litteratur som ger mig mera kunskap och fokus, jag tänker fjäska för min itb-sena på höger sida, köra löpstyrka mera fokuserat och dessutom tillåta mig känna peppen genom att bygga spellista och välja ljudböcker, planera festligheter till efteråt, etc.

Båstad marathon, jajamen! Kom igen nu Kajsa, känn peppen!

Kommentera

