Övning ger färdighet

5 Maj

Helt klart rätt beslut att inte kliva iväg på Kullamannens funrun idag, även om det svider lite i det fina vädret. Anders och jag cyklade en runda istället. Jag har ägnat slutet av veckan åt att leka Ronja – åt att öva mig på att inte vara rädd. Jag har inte bloggat om det, men för ett par veckor sen blev Conny och jag tvingade i diket av ett par bilister. Med flit. Jag blev så där obehagligt jätterädd och det sitter i.

Så kan jag ju inte ha det, så jag har tagit små korta ”säkra” rundor för att få tillbaka känslan. Idag gav jag mig ut på landsvägen igen, passade på när jag hade sällskap. Det kändes bra, Conny är så fin efter bikefiten och bortsett från den episka malmöitiska motvinden som ju är en ständig följeslagare var det fina grejer att cykla idag! Snart dags för långpass igen🙂

2 svar to “Övning ger färdighet”

  1. Anna (orka mera) maj 6, 2012 den 8:07 f m #

    Usch vad läskigt med dikesturen! Vi får ta en runda ihop snart! Efter helgens cykelturer är jag taggad till tusen!

    • Em maj 7, 2012 den 8:03 f m #

      Väldigt väldigt gärna! Hörs på mailen!

Kommentera

