Happening Malmö!

3 Maj

Det händer vansinnigt mycket roligt i Malmö!

MalmöKlassikern – Består av löpning, simning och cykling. Malmömilen går 16 juni, Malmösimmet den 21 juli (simning i västra hamnen) och så Malmö Velo Classic 8 september. Hur sugen är inte jag? Jag sprang Malmömilen förra året och om man bortser från trängsel den första biten och att jag inte fick nån tid riktigt (hrm…), så var det ett trevligt lopp. Det här året har man vänt på bansträckningen, och jag tror att det blir bättre ur trängselsynpunkt. Undrar om mina ben vill springa Malmömilen när jag har cyklat lite Vättern helgen 9-10 och har Båstad marathon den 30 juni? En MalmöKlassiker hade ju varit så roligt, första året och allt!

AXA Malmö Triathlon – Precis som Axa Stockholm både för motionär och elit. Tävlingsdatum 5 augusti. För motionär finns såväl sprint- som olympisk distans. Så kul! Jag har dock ögonen på annat arr just precis den helgen…

Urban Adventure Race –  22 juli (ja, dagen efter Malmösimmet). Klättra, spring, hoppa, kräla… Crazy. Kanske crazy kul?🙂

Malmö halvmara –  11 augusti. Malmö halvmara var ett förtjusande trevligt arrangerat lopp förra året, och trevlig bana. Jag ska på bröllop den dagen, så det här året blir det inget.

Jag säger då det, hip happening Malmö!

4 svar to “Happening Malmö!”

  1. propiraya maj 3, 2012 den 9:56 f m #

    Hmm… UAR lät ju faktiskt roligt… men 5 aug is tha shit ;o)

    • Em maj 4, 2012 den 10:41 f m #

      Verkligen…😉

  2. Cath maj 11, 2012 den 2:47 e m #

    Dålig timing av mig att flytta från Malmö förra året, helt klart.

    • Em maj 14, 2012 den 9:26 f m #

      Du får komma på besök åtminstone🙂

Kommentera

