VTUD – tisdagskväll i en backe

24 Apr

Jahapp, det är tisdag och jag har vabbat kids hela dagen, fixat omkring, tränat Scout en stund och känt mig en smula uggig. Visste inte riktigt hur det skulle bli med Våga Ta Ut Dig, men svärföräldrarna skulle komma förbi och vi hade därmed barnvakt för lite gemensam löpning, så ut skulle vi i alla fall.

Haha, matchande träningsoveraller är väl det som saknas! LOVING the Montrails!

Lite stel i länden efter söndagens 30 km, men oj så pigga ben! Min tamagotchi-garmin var på fortsatt dåligt humör och påstod allt möjligt (den har väldigt väldigt snart förtjänat ett eget inte så peppigt inlägg…). Vi knatade ut på Bulltofta med en glad Scout och sprang ut på femman. Anders känner mig rätt väl vid det här laget och frågade inte ens OM vi skulle springa intervaller i backen, bara hur många🙂 Vi enades om ett antal och jag berättade om min battleplan som var som följer:

Uppjogg: 3 km. Check. Glad, pigg, stark. Död åt tamagotchin, dock.

Backintervaller: 4 st på temat ”Leta efter känslan”. Jag hade känslan på spinningpasset i fredags, spring så att det känns så. Jamen, check förihelvete! Jag fick t o m godkänt av Anders! Hade ett styck Scout som kom i vägen lite i den sista när jag hade ca 20 meter kvar, men i övrigt lubbade jag. Kändes som om jag fick till tekniken idag. Pulsen slog dock inte i taket…

Nedjogg: Typ 2 km (hem, helt enkelt). Check, check, check.

Jag älskar VTUD. Sitter så fint så. Nu ska jag äntligen få middag!

Kommentera

