Långa intervaller och grillpremiär

20 Apr

Idag körde jag mitt första spinningpass med långa intervaller på Friskis. Det var bästa Jenny som höll i passet och då vet man att det blir åka av! Jenny är en strålande spinninginstruktör – strukturerad, kunnig, talar om det man behöver veta och man lär sig alltid nånting. Och hon får mig alltid att köra hårt, så köra intervaller för henne var en strålande idé för mitt VTUD-koncept!

Vi körde 4×4 minuter och sen 3×3, och min enda plan var att lyssna på Jenny som sa att vi skulle leta efter känslan. Det skulle vara grymt jobbigt, det skulle kännas lika apjobbigt i varje intervall. Inga nyheter, men det är ju just det jag har svårt för! Svårt för att släppa den mentala spärren och gå så hårt som jag faktiskt kan. Jag ska inte säga att jag var där helt och hållet idag heller, men jag tog ännu ett kliv på vägen mot max.

Sen har vi haft grillpremiär här hemma, med andra ord är det officiellt rejäl vår. Och du milde så gott! Jag gjorde en otroligt god mandelsalsa att ha till köttet, och den lär återkomma många gånger under sommaren. Mums!

Kommentera

