Tisdag – VTUD

17 Apr

Det är tisdag, det är Våga Ta Ut Dig.

Det såg jäkligt mörkt ut med det när jag knatade iväg hemifrån. Jag känner mig rätt låg på energi för tillfället, och jag känner igen det ifrån när jag bytte kost förra året. Det är som om det tar ett tag för motorn att vänja sig vid bränslet, och nu har det ju varit omläggning light efter vårens tjänsteresor (att äta annorlunda under en knapp månad utav tre spelar roll för min kropp). Men energi eller inte, jag knatade iväg.

Dagens plan:

2,5 km långsam uppjogg. Check. Ser ju fint ut, men det var mest för att jag var seg som sirap eller kola eller nåt. Blärk.

5 km snabbdistans. Check så inihelsicke! Hoj hoj vad hjärnan försökte få benen att sluta springa, eller korta ner, eller sänka farten. Hoj hoj vad jag höll emot… Jag bestämde mig för att byta läge på garmin tamagotchin och hålla mig i ett visst pulsintervall idag och slam dunk vad jag gjorde vad jag skulle.

2,5 km långsam nerjogg. Nja, inte den första km kanske för då var jag uppfylld av hur allmänt underbar och fantastisk jag är. Sen samlade jag ihop mig i all min prakt och joggade de sista 2,5.  Ja, du läste rätt -det blev 3,5 km nerjogg för jag hamnade lite fel och kände inte för att gå hem…

Grow a backbone, not a wishbone var det. Idag hade jag åtminstone brosk eller nåt!

 

3 svar to “Tisdag – VTUD”

  1. Uppochhoppa april 17, 2012 den 6:15 e m #

    Ser alldeles strålande ut det här. Du kan!!!

  2. Matilda april 18, 2012 den 10:18 f m #

    Har du kikat på senaste klippet av ”Spring” på SvD? Där har du grymma intervaller där du verkligen kommer få chans till att ta ut dig maxat🙂

  3. Em april 18, 2012 den 6:30 e m #

    Sofia (Uppochhoppa) – Tack! Igår tog det sig lite!🙂

    Matilda – Inte hunnit kolla, will do! Tack för tips!

Kommentera

