Bikefit

17 Apr

Idag har Conny Kanon och jag varit på bikefit på Bikepro här i Malmö. Jag har inte varit nöjd med min sittställning, saknat Frida Meridas bromsar uppe på bocken vilket jag tolkade som att jag satt lite så där, samt ville ha en allmän övergång.

Avståndet mellan sadel och bock är nerkortat, vi har pillat lite med höjden på sadeln, han upptäckte att mina klossar i skorna var fel iskruvade med en högst upp och en längst ner (och nej, jag har inte gjort det själv)… Inte konstigt att det kändes lite skevt…

Jag har långa ben till min ringa längd samt en kort överkropp så det här är ju en ren vetenskap. Jag har beställt ett nytt styre, smalare och med en annan ”böj” än vad Connys har nu, så att jag ska sitta bättre och nå bättre fram i bocken. Dessutom finns det nån kilmoj som går att pilla i broms/växelhandtag som gör att handtaget kommer närmare, och som också ska sättas på.

Nu är det cykelsäsong även för mig! 🙂

Pimpa, pimpa liten Conny…

Sneglade allt lite på Merxx-cyklarna. Helsickes snygga!

Sitta och vänta här har nog potential att ähum.. bli dyrt…

2 svar to “Bikefit”

  1. Anna (orka mera) april 17, 2012 den 12:11 e m #

    Härligt! Min hoj behöver tvättas men sen är jag på banan! Vi måste bara hitta ett datum att sammanstråla!

    • Em april 17, 2012 den 1:50 e m #

      Nytt styre sen är jag din! Planen är eg långpass på cykel onsdagar men jag kan planera om så att vi får ihop det! Vill GÄRNA ha cykelsällis! (och löpsällis. Och yogasällis. Och styrkesällis. Och skoshoppingsällis. Och allmänsällis. Flytta hit? :))

Kommentera

