Fartlek + jetlag = sant?

10 Apr

Jag var väldigt kaxig i söndagskväll och måndagsmorse, kände inte direkt av nån jetlag. Var vaken och umgicks på kvällen, sov till normal tid på måndag morgonen. Jahupp, nu kan jag det här, liksom.

Nejdå. Det var bara lite fördröjt. Idag har jag varit som inlindad i bomull hela dagen, och seeeeeeg. Men det är tisdag, och det betyder VTUD (VågaTaUtDig), och min tanke var fartlek. Malmö har idag matchat min allmänna känsla med grådis och regn, och efter oerhört fint väder såväl i Nashville som i Des Moines och Chicago är jag VÄLDIGT redo för vår och nån form av sol och värme. Ja, jag var gnällig. Men ut kom jag och skönt var det, men VTUD var det nog inte precis…

Upp – Lugnt och fint i 2,5 km. Nja. Mina ben var alldeles för pigga upptäckte jag när jag tittade på klockan. Men pulsen var lugn och fin, så det var inte ansträngande, därav nja.

Fartlek – Under 2 km, mellan lyktstolpar, ikapp med cyklar (till idel leenden), fram till broar… Hög, jämn fart. Höll på i 2 km. Tog i vad jag hade, räknade stegfrekvensen, försökte luta mig in i farten. Ett nja här också, men genomfört!

Ned – Lugnt och fint i 2,5 km. Ok. Och det var skönt ute.

Så nu är jag back in business. Väldigt nöjd med mitt beslut att skutta 3 km efter landning i söndags, väldigt nöjd med mer än timmen yoga igår. Morgonyogan är tillbaka i livet, löpningen ska ligga på schema. Det blir ett par spinningpass också den här veckan, och fortsatt ökning av löpstyrkan – nästa vecka ska jag och Conny på bikefit och sen ska det rullas hjul ute!

2 svar to “Fartlek + jetlag = sant?”

  1. Helena april 11, 2012 den 11:17 f m #

    Alltså, varje gång jag läser om fartlekspass så blir jag så vansinnigt sugen på att testa…men jag gör det ALDRIG! Nu ska det f*n bli ändring på det! Tack för inspiration!

    • Em april 11, 2012 den 1:05 e m #

      Men fina du, du är ju ett enda stort fartlekspass hela du! Ut och kör så det ryker och vad månde det bliva, du är ruggigt snabb redan nu!

Kommentera

