IBS – be gone

8 Apr

Under resan har jag lyckats med min mat till typ 70 %, och mått ok. Sista 12 timmarna blev däremot inte bra alls och eftersom jag bara låg på ok under resan blev maghaveriet ett faktum. Uppsvullen (ändrar midjemått med 19 cm, hujedamig), illamående.

Så nu extrem kostskärpning. Sprang 3 km nu ikväll för att komma igång lite, passade på att testa nya skorna… Lätta, inte lika sköna som montrailen (än iaf) och jag avskyr skosnörena. Mera rapport kommer när jag testat lite mer!

20120408-201540.jpg

6 svar to “IBS – be gone”

  1. It's not going so well april 8, 2012 den 7:00 e m #

    Härligt att du är hemma. Trist med magtrubbel, men jag fattar att det är problematiskt när man är på resande fot. Herregud, de senaste veckorna har jag inte klarat att hålla ihop det och jag har inte lämnat kommunen! Skärpning här alltså.

    • Em april 10, 2012 den 7:43 e m #

      Kostskärpning för allmän hälsa och inför mara…

  2. Snorkkis april 9, 2012 den 5:25 f m #

    Det är alltid skönt att komma hem och få äta den mat man är van vid, och har bättre möjlighet att välja. What´s up med snörena?

    • Em april 10, 2012 den 7:43 e m #

      Snörena är ju vanliga mjuka gräsliga skosnören som går upp innan man ens knutit dem…

      • Snorkkis april 12, 2012 den 4:53 e m #

        Ok, I see. Knepigt. Kanske det går att byta ut snörena?

      • Em april 13, 2012 den 7:47 f m #

        Det gör det ju säkert! Fast jag funderar på att omplacera Boston 3…

Kommentera

