Nashville by morning

29 Mar

Vaknade som vanligt hopplöst tidigt, jag och jetlag. Det blir så där. Läste lite, åt en purebar (inte det värsta – bra med omega3 och nötter, men magen fixar inte för många såna morgonstarter), gjorde morgonyoga. Kl 07 stack jag ut och sprang. Frågade i receptionen om det fanns nånstans att springa – det är lite så där med trottoarer och så här. Misstänker att jag kommer att få ta mig nånstans nån morgon för att få lite riktigt rolig sightseeinglöpning!

Det fanns dock en liten, med betoning på liten, ”park” nära och dit sprang jag och sprang runt. Körde lite fartlek för att inte bli uttråkad och spanade efter ormar.

Såg dock inga ormar. Kanadagässen som var där tyckte inte om mig och kacklade högtljutt varenda gång jag drog förbi. Såg ett par vackra röda kardinaler och jag tror att det var de som sjöng så vackert att jag stängde av musiken och sprang till dem istället.

5 km morgonlöpning allt som allt och backen uppför hotellets driveway kommer göra nytta till Båstad 🙂 Kan kanske bli lite uppochnerintervaller där nån morgon!

Och bäst av allt: Det är löpning i löparkjol här, det är varmt redan 07! 🙂

2 svar to “Nashville by morning”

  1. Anna (orka mera) mars 29, 2012 den 8:29 e m #

    Så avis på löparkjolen! Vill också! Först får vi överleva lite snöfall på måndag, men sen då jäklar!

  2. propiraya mars 30, 2012 den 6:11 e m #

    Wohoo, härligt!

Kommentera

