Backintervallerna i backspegeln

27 Mar

Alltså, sex stycken backintervaller med upp- och nedjogg. Och idag var Garmin med, tamagotchin är tagen till nåder. Hade dock bara koll på pulsen (och sträckan, efteråt).

Så här gick det:

Fortsätta med den längre uppvärmningen – För backe blir det + 20 minuter. Hälsenorna och vaderna ska vara med mig och inte ha några egna planer, tack. Inte-check. Fick sällskap av familjen och det blev bara 14 minuter upp.

Långsammare uppvärmning – Som för förra veckan. Halv-check. Gjorde en Emla och råkade trava på, fast inte jättevärst så klart. Klart korkat ändå.

Lång backe x 6 – Die, hill, die. Lungorna ska bränna. Tunnelseende är fine. Whatever. Bara spring. Typ-check (se rapport om VTUD nedan). Jag sprang 6 gånger. Jag tog i. Jag ville gå hem och lägga mig. Pulsen inte upp lika högt som vanligt.

Gå/jogg backe ner – Pulsen ner lite. Check. Pulsen går ner väldigt fort?

Längre nedjogg – Bommade förra veckan. Men haha, backen ligger så pass långt hemifrån att jag inte kommer hem hur fort som helst. Plus att jag ska vara TRÖTT efter backen. Check.

Långsammare nedjogg – Moahaha. Lär inte vara några större problem… Check. Sprang och funderade över pulsen som envist ändå ville hålla sig högre än min långpasspuls och inte ville ner riktigt.

VTUD-status: Inte godkänt av maken. Han säger att jag mesar. Hans plan är att dra ut mig, jogga upp, springa EN som om världen är på väg att gå under och sen jogga ner. Att jag inte får en andra chans att ta i mer. Att jag bara måste dö en gång. Eller nåt. Fortsättning följer. Same bat channel, men inte riktigt same bat time, för imorgon drar jag till Nashville på jobbresa och pusslar tjänstereselöpning.

Bästa coacherna var med upp och ner för backen, åtminstone lite grann 🙂

3 svar to “Backintervallerna i backspegeln”

  1. Snorkkis mars 27, 2012 den 6:35 e m #

    Backar bränner säkert lagom bra när du ska sitta i flyg i morgon. Lät som bra intervaller – och bättre att backen dör än att du gör det.

  2. Anna (orka mera) mars 28, 2012 den 5:02 f m #

    Underbart! Vi får göra det ihop någon gång när du kommit hem!!!

  3. propiraya mars 28, 2012 den 9:35 f m #

    Wee vad inspirerad jag blir! Har ju mina styrketräningspass, men vill ut och köra lite VTUD i backar. Hmm… torsdag, torsdag är en bra dag. 🙂

Kommentera

