Intervallerna och gårdagens plan

23 Mar

Rapport från igår!

Längre uppjogg än vanligt (15 min +) Check! 18 min drygt.  

Långsammare uppjogg än vanligt (har tendens att ligga och smygöka) Check! 6.28. Ny ljudbok av Jodi Picoult i öronen, stillsamt och fint. Tröghetskänsla dock (inför vad som komma ska, förmodligen…)

Springa utan klocka men med tyst runkeeper (för att jag blir TRÖTT av att kunna snegla på tamagotchi-garmin och som nu på förmiddagen konstaterats – det är rätt korkat att låta klockan bestämma när man är trött istället för kroppen…Vill dock veta hur långt det blir totalt eftersom jag är med i grupp som räknar mil och för att jag älskar att regga på Funbeat) Check! Skönt att inte kunna snegla på garmin, men saknade pipet som räknar ner intervallen.

Springa intervallerna som om jag är jagad av nåt sjukt obehagligt (ska komma på nåt att skrämma mig med alternativt skapa galen playlist innan jag ger mig ut) Check! Sprang på min tjoho-playlist – finns här – och började med min tempofavvis Me and my drum. I tredje intervallen flög jag. Är jättestark i början (duh!), men tröttnar fort. Gillar inte känslan av hjärtat i halsgropen och svid i halsen. Well, det är bara att bli kompis med det igen!

Ståvila alt gåvila, puls ner lite grann, sen på det igen! Check! Mycket kort ståvila, gillar att gå bättre.

Rinse and repeat 6 gånger Check! Ville gå hem i intervall fem dock.

Längre nerjogg än vanligt (15 min +) Ocheck. Ont i magen. 10 minuter ner.

Långsammare nerjogg än vanligt Check! 6.27

På väg ut. Notera den något skeptiska minen…

3 svar to “Intervallerna och gårdagens plan”

  1. Erika mars 23, 2012 den 2:36 e m #

    Det finns ingen länk med till låtlistan! Vill ha 🙂

    • Em mars 23, 2012 den 4:04 e m #

      Men jag och wp idag… Försöker igen och hoppas att det funkar!

  2. Em mars 23, 2012 den 4:08 e m #

    Och ang mina spellistor som jag lägger länkar till igen: Prenumerera på dem för jag ändrar dem med jämna mellanrum 🙂 Inte så mycket i månadslistorna, men andra listor. I månadslistorna kan låtar tillkomma och försvinna under månaden, sen rör jag dem inte mera.

Kommentera

