Intervaller – dagens plan

22 Mar

Här är dagens plan:

Längre uppjogg än vanligt (15 min +)

Långsammare uppjogg än vanligt (har tendens att ligga och smygöka)

Springa utan klocka men med tyst runkeeper (för att jag blir TRÖTT av att kunna snegla på tamagotchi-garmin och som nu på förmiddagen konstaterats – det är rätt korkat att låta klockan bestämma när man är trött istället för kroppen…Vill dock veta hur långt det blir totalt eftersom jag är med i grupp som räknar mil och för att jag älskar att regga på Funbeat)

Springa intervallerna som om jag är jagad av nåt sjukt obehagligt (ska komma på nåt att skrämma mig med alternativt skapa galen playlist innan jag ger mig ut)

Ståvila alt gåvila, puls ner lite grann, sen på det igen!

Rinse and repeat 6 gånger

Längre nerjogg än vanligt (15 min +)

Långsammare nerjogg än vanligt

Häpp!

6 svar to “Intervaller – dagens plan”

  1. Martin (@Styrketraning) mars 22, 2012 den 11:54 f m #

    Kul träningsblogg du har. Vore kul om du la till den med de andra träningsbloggarna på http://styrketraningsprogram.weebly.com/traumlningsbloggar.html så fler kan hitta den. Lycka till med träningen även i fortsättningen!

    • Em mars 23, 2012 den 9:34 f m #

      En smula krångligt? Eller betyder det bara lägga till banner i bloggen egentligen?

  2. Uppochhoppa mars 22, 2012 den 7:05 e m #

    Det där lät bra! Man ska inte fastna i klockan, upp med ögonen o njut av naturen och flåset.

    • Em mars 23, 2012 den 9:34 f m #

      Fastnade inte i klockan,men nja på njutet… 😉

  3. Malin mars 24, 2012 den 3:00 f m #

    Härligt!

    Jag saknar pulsklocka och låter för det mesta runkeepern vara tyst, samtidigt kan jag inte låta bli att ta fram den ibland då jag lätt börjar tävla mot mig själv även på långpass… (dumt, jag vet!)

    Ungefär hur långa intervaller är det du körde?

    • Em mars 24, 2012 den 6:09 f m #

      Är precis likadan…

      Jag sprang åttahundringar!

Kommentera

