Söndagslöpning

11 Mar

Vaknade till en episkt vacker dag, och vaknade dessutom alldeles för tidigt av nån outgrundlig anledning. Gick upp och tänkte bara gå en sväng med tjejerna och ta med mig alla mina tre dagstidningar in och börja läsa och dricka te – men vädret var så fint och jag var liksom så vaken att jag och Scout sprang en vacker mil innan frukost, trots att långpass var planerat till eftermiddagen. Det var bara Scout, jag, ett par fasaner och en miljard kaniner ute där på morgonkvisten och det var nästan omöjligt vackert, vårigt och fågelsångigt ute. Tyvärr hade jag lämnat iPhonen hemma, så det blev inga bilder. Men det var fint att springa helt teknikfritt så där i uppvaknandet.

Barnen och jag gjorde ett trädgårds- och förrådsstädningsryck medan A sprang intervaller. Fram på eftermiddagen snörde jag på mig skorna igen och trummade iväg, och familjen tog bilen till svärföräldrarna. Jag samlade ihop dryga 15 km innan jag var där och så sprang A och jag bort för att hämta upp vänner som ville springa de sista 3 km med oss. Jag tycker att det är så himla fint att springa tillsammans med folk, oavsett nivå. Håller odelat med MarathonMia som säger att det finns nåt vackert och nåt man får ut av alla pass, oavsett nivån på löpningen. Att idag få ta med sig en kompis ut som inte sprungit på evigheter var störtfint, även om vädret hade hunnit gråa på sig lite.

Nu är det te framför brasan och lite kvällsyoga (blir nog bitar ur den här klassen från YogaToday) för mina snälla ben som tyckte att det enbart var roligt med 10 + 18 km idag. Och jag lärde mig idag att min hälsena blir väldigt glad av ordentlig nedjogg även efter långpass som går i makligt tempo och där jag trott att det är så makligt att det inte behövs. Som sagt, alltid lär man sig något!

Happy Sunday!

Kommentera

