Yogamorgon

9 Mar

Idag körde jag morgonyoga på Friskis, ett 80 minuters yoga 2-program. Jag har skrivit det förr och skriver det igen – jag tycker verkligen att Friskis har lyckats med sin yoga 2. Eller åtminstone har Friskis Malmö, närmare bestämt Heleneholm och ännu närmare bestämt Katha har lyckats med sin yoga 2. Det är ett fint program, utmanande men träffar precis rätt. För mig, i alla fall. Jag hoppas verkligen att Malmö tänker köra sitt Small group yoga- koncept fler gånger, för då ska jag försöka hoppa på och testa det också.

Idag var det en variant på krigaren som fick min kropp att hoppa till. Du kommer ur krigare 1, sänker bakre handen och höjer den främre och ”hälsar solen” – hej och hå sa hela min höft,sida och området kring midjan. Så här ser min värld ut: Får jag känningar i knän eller framsida lår, kommer det alltid utan undantag från säte, länd och höft. Och det fick jag återigen bevisat idag. Fina grejer!

Yogakick och ingefärskick!

2 svar to “Yogamorgon”

  1. Erika mars 9, 2012 den 12:01 e m #

    Åh! Hoppas att Yoga 2 i Sthlm är lika bra! Jag blev hooked på bikram för ett tag sedan och nu skulle jag vilja testa andra yogaformer. Men med bikramkortet inräknat har jag redan fyra träningskort och det räcker – ekonomiskt sett. Vore guld om Friskis Yoga 2 (ettan var inget för mig) är nåt jag kan gilla!

  2. Em mars 11, 2012 den 7:35 e m #

    Åh ja, fyra träningskort låter mastigt… Jag tycker Friskis och bikram blir rätt dyrt, bara det. Vågar inte riktigt pallra mig iväg och testa crossfit, är rädd att jag ska bli hooked och vilja ha kort… 🙂

    Hoppas att du gillar yoga 2 på ditt Friskis!

Kommentera

