Transportlöpning

8 Mar

Tänker att våren 2012 blir våren när jag får snurr på min transportlöpning lite mera ordentligt!

Det är ju verkligen hur smart som helst egentligen. Man får petat in lite extra löpning nånstans, man får tid att lyssna på den där podden som man inte hunnit med, man får lite extra frisk luft (jaja, hade funkat att cykla också…). Idag blev det 5 km transportlöpning, tur och retur till Friskis för spinning och kort styrka (plus en extra liten knorr för att det var en så fin kväll). Jag har en ryggsäck från Everest och den funkar, kanskemöjligentyp. Den är lite stor, kommer lite långt ut på sidorna och är i vägen för armrörelser, och eftersom den är stor skumpar saker omkring i den. Idag hade jag med mig spinningskor, vattenflaska, plånbok och extra strumpor.

Drömmen hade varit en ryggsäck, smal nog att inte vara i vägen för armarna, men stor nog att kunna peta ner en del i. Vill kunna slänga ner månadens bokföring och springa till revisorn, spinningskorna när jag ska till gymmet, ett ombyte om jag ska nåt annat… Och så ska den vara lätt. Och snygg.

Misstänker att det här inte blir helt lätt. Jag är 160 cm lång och liten. Allting har en tendens att vara stort… Någon som har tips och erfarenheter?

Kikade runt ett varv inne på Addnature. Kanske en Osprey Talon 11 vore nåt för mig?

6 svar to “Transportlöpning”

  1. Malin mars 8, 2012 den 9:29 e m #

    Ingen erfarenhet men gillar också tanken. Nu springer jag från jobbet ibland men då får jag lämna all packning där, kräver mycket planering… Så hittar du nåt bra så skriv gärna om det då 🙂

  2. fensefian mars 8, 2012 den 9:32 e m #

    Jag köpte en Mountain Hardwear Fluid 10 backpack från Addnature förra sommarn och är grymt nöjd. Nu springer jag ju inte så mycket (än…..) men det är en löparryggsäck. Jag tycker den är väldigt bekväm och den håller sig ”på ryggen” så armbågarna slår inte i den när man går. Ann har en likadan och är ju också liten och smal person (och dessutom väldigt petig med såna saker) och hon är lika nöjd som jag. Dessutom går det i förvånandsvärt mycket i den och man kan dessutom fästa grejer (tröja, handduk mm mm) i resårsnörningen bak om de inte går i facket.

    Hittade en video där man ser den bra:
    http://video.moosejaw.com/Mountain-Hardwear-Fluid-10-Backpack/v/YD81W4AP/

  3. Em mars 9, 2012 den 9:48 f m #

    Malin – lovar att blogga!

    Marie (fensefian) – ska GENAST kolla länken! Mountain Hardware brukar dessutom vara lätt att hitta i USA och dit är jag ju snart på väg igen… 🙂

  4. propiraya mars 10, 2012 den 10:16 e m #

    Löper inte med ryggsäck, men har en Osprey vandringsryggsäck och ÄLSKAR den 🙂 kanske betyder ngt….

  5. Ulrika mars 14, 2012 den 1:38 e m #

    Just en sådan ryggsäck har jag! Och den funkar toppen till långlöpningar (är så jag använt den). Har en massa smarta fickor men känns väldigt smidig och nätt.

    • Em mars 15, 2012 den 5:23 e m #

      Nice! Jag måste prova lite! Tänkte försöka hitta både Osprayen och Mountain Hardware när jag är i USA och testa dem.

Kommentera

