Tjejklassikern – loppen och firandet

3 Mar

Ikväll firar vi min Tjejklassiker (och min Halvvasa, lite on the side). Jag äter marängsviss typ vart femte år, men fick ett riktigt sug härom veckan, så jag lovade mig firande med marängsviss. Hemmagjorda maränger, hemmagjord kola- och chokladsås, glass, bananer, grädde – rubbet!

Tjejklassikerdiplomet är beställt och Halvklassikern är påbörjad. Av loppen som ingår så var Tjejvasan klart värst (och tyvärr i gott minne bevarad…), medan alla de andra loppen var roliga på sitt sätt, kanske var Tjejvättern roligast. Jag älskade Frida Merida och vi hade en sån fin tur. Lidingötjejlopp hade jag räknat med att fixa, där är jag mest glad över mitt pannben i början och min spurt på slutet och Vansbrotjejsim var bara milt galet med getingstick, sparkar i revbenen, simning ute i strömmen och en helsickes massa tågåkande…

Här är mina gamla bloggar om loppen: Tjejvättern, Vansbro tjejsim, Lidingötjejlopp, Tjejvasan.

Och här är min Tjejklassikertröja, för som sagt (lite modifierat men ändå…): Fira ska jag göra och roligt ska jag ha, annars är jag inte med!

Tjejklassikertröja (och en snygg blånagel efter mitt ninjakast i snön när mannen i spåret bredvid började vifta med stavarna…)

2 svar to “Tjejklassikern – loppen och firandet”

  1. Träningsglädje mars 3, 2012 den 4:26 e m #

    wohoo grattis!!!! fira ordentligt!!

    • Em mars 4, 2012 den 5:52 e m #

      Tack! Firade så fint med världens godaste marängsviss! Tror hemligheten ligger i att ha både vanliga maränger och kolamaränger och kolasås och chokladsås… 🙂

Kommentera

