På tu man hand

3 Mar

Både Anna och Sofie har under den sista tiden skrivit om barnvakt och vad man gör med sin tid som par när man har den där barnvakten, är det ok att fixa barnvakt för att träna? Snacka om att det är! Idag hyrde vi glatt ut barnen till kompisar (de skulle helt enkelt iväg och umgås och leka lite) och stack till Friskis för lite gemensam styrketräning och ett Flexpass. Jag transportsprang bort och maken som lämnat los kidelitos kom med bilen, vi tränade och åkte hem tillsammans. Glada, nöjda, bendy och pigga!

Och imorgon gör vi om det igen – då får farmor leka med ligan en stund när vi springer långpass. Barnen älskar att vara hos farmor och farfar, farmor och farfar älskar att få ha sina barnbarn för sig själva en stund, och maken och jag älskar hela kitet. Kan inte bli bättre! Varför det i hela friden skulle vara mera ok med barnvakt för att gå ut och äta eller dylikt, fattar då inte jag…

Gula krokus i min rabatt. Om jag tjatar vår-bilder? You bet! Var ni glada att jag inte gör en pod med mitt vårskrik!

Kommentera

