Tillbaka igen

2 Mar

Idag blev det lite lugn lunchlöpning. Kuperat, soligt, vackert, blå himmel och glad hund. Jag hade tänkt springa i mina vibrams (flow trek), men jag hade liksom lite lämpligt glömt bort att jag har en tjusig blodblåsa med tillhörande blånagel på högerfoten efter lördagens tjejvasa. Den tån ville inte bo i ett par vibrams idag, så det fick bli Asics 33 istället. Vi är inte riktigt bästisar än, jag och 33, inte som jag och Montrailsen, där det bara var love at first sight. Men löpning idag var nåt av det finaste jag varit med om, betänk att jag löpvilat både under influensan och under vasorna (haha, de heter inte fasorna längre!). Vår, inget underställ och en glad Scout!

Min snälla kropp kändes helt ok, jag är fortsatt lite stel i höftböjarna bara. Benen ville gå fortare än vad den forna influensakroppen ville, så efter att jag råkat kika på garmin efter de första två km sänkte jag farten. Det där med att springa ”hur man vill” när kroppen är lycklig är svåååååårt.

Kommentera

