Yoga och skador

17 Feb

Efter att jag hade varit på Flex på friskis och skrev om att jag tyckte att det var lite klurigt att bara ”slänga in” yogaposer i passet, utan att beskriva eller visa så mycket, fick jag en fråga här i bloggen av Eva-Marie. Frågan rörde smärta i nacken efter yogaträning. Eftersom jag inte är utbildad yogalärare bad jag snälla Petra att svara här i bloggen och gärna skriva ett inlägg – vilket hon nu har gjort! Och flera tycks vara på väg! Missa inte, för det här är viktigt!

Aldrig skadad av yoga, men det här är viktigt! Fotograf: Caroline L Jacobsen

7 svar to “Yoga och skador”

  1. Petra Axlund Stegman februari 17, 2012 den 2:25 e m #

    Tack för att du kom med denna idé, det kommer fler inlägg om skador och värk i nacken, rygg, svank, höfter, knän och armar (armbågar och handleder).

    • Em februari 17, 2012 den 2:55 e m #

      Stort tack för att du bloggar! Ska länka till vartenda ett!

  2. fensefian februari 17, 2012 den 7:22 e m #

    Tack Em för initiativet – precis sånt här jag vill veta!

    • Em februari 18, 2012 den 10:28 f m #

      Se till att följa Petra! 🙂

      • fensefian februari 18, 2012 den 3:41 e m #

        ska bli! 🙂

  3. Em februari 17, 2012 den 10:48 e m #

    Verkligen bäst!

    Du är väldigt vacker på den bilden – samlad och fridfull. Mindfullness. 🙂 kram

    • Em februari 18, 2012 den 10:29 f m #

      Tack tack. Samlad och fridfull blir hurricane-Em inte kallad alltför ofta 🙂

Kommentera

