Idrottsmedicinskt center

14 Feb

När det behövs går jag till sjukgymnast och massör på IMC (Idrottsmedicinskt center) här i Malmö. Tycker att de är fantastiska och är väldigt förtjust i deras holistiska perspektiv. Och massör-Tord fyller mig med fasa varje gång (jag gillar egentligen bara mjukochskönmassage variant till valsång…), men åh vad bra kroppen mår! Borde gå oftare, men det är en ekonomisk fråga.

IMC har även kurser och föreläsningar. Under våren har de kurser i barfotalöpning/gång, ta en titt! De har även seminarier i olika ämnen (endast öppna för kunder dock), brukar vara intressanta ämnen. Har ännu inte varit på något, för det har alltid krockat med nåt, men ska verkligen kolla och försöka komma iväg.

Mina vader och hälsenor önskar sig för övrigt ett par turer till Tord just nu… Framförallt min vänstra hälsena tycks ha åsikter om frånskjutet i längdåkningen.

Idag längtar jag och mina hälsenor efter det här… Efter Fasorna ska jag göra kaoz med vintern!

Kommentera

