Får jag?

13 Feb

Får jag bada världen i alkogel? Får jag det? Jag har haft så få sjukdagar för egen del att mina neuroser nu närmar sig episka nivåer – helt enligt det väldigt logiska tänkandet att det är för bra för att vara sant… Försöker stryka gudarna medhårs och vågar knappt prata om det här…

På yngsta sonens förskola (tack och lov inte på hans avdelning) går halsfluss, scharlakansfeber, diverse magsjukor och förkylningar. Barn i äldsta sonens klass är sjuka eller har sjuka syskon. Äldsta sonen är hemma med feber och halsont idag. Jag vill ha en ansiktsmask, heltäckande overall och inbyggd alkogelsprej, tack.

Träning sägs hjälpa immunförsvaret, check. Sömn stärker dig, försökerförsöker. En del påstår att lchf ger dig ett starkare immunförsvar, i så fall check. Probiotika, check. Ingefära, check. D-vitaminer, check. Tvätta händerna, hysterisk check. Byta handdukar, oh yes check.

Lotta och jag ska åka till Mora tillsammans om mindre än två veckor och vi är båda småbarnsmorsor…

2 svar to “Får jag?”

  1. Anna (orka mera) februari 13, 2012 den 1:44 e m #

    Vi kanske ska vänta lite med vår lunchdejt dårå… Jag hostar som en rökande hundraåring med lungemfysem…. men jag törs lova att det inte smittar via internettet 🙂

    • Em februari 13, 2012 den 7:41 e m #

      Sluta hosta nu bara! Men sitter ändå lite småtrångt till till efter Fasorna, med sportlov och annat. Men sen! Sen ska det lunchas, yogas och springas!

Kommentera

