Galapremiär!

5 Feb

Årets premiär av mello kan slänga sig i väggen, idag var det galapremiär för Emlan på skidor!

Jag sa ju att jag tyckte att det räckte med att flytta en gräns per helg. Så rookiegrupp på NMT igår, skidpremiär idag. Och tro mig, det var en gräns. Det börjar bli längesen jag gjorde nåt som jag verkligen inte kan alls, och jag har nog vant mig av med skräcken… Var rätt gnällig i bilen ut är jag rädd…

Och om man bortser från det faktum att jag nog inte ruggat mina skidor tillräckligt innan jag kletade på tejpvallan (eftersom det blev rosa tejp i spåret ganska bums…) så var det ju riktigt roligt, när jag väl tagit mig över ångesttröskeln att alla andra såg ut som proffs. Hade uselt fäste eftersom tejpen lossnade men bra glid. Testade runt lite, försökte köra lite teknikövningar (svårt utan fäste) och åkte ett gäng km. Skönt att premiären är avklarad, skönt att det fanns bra med snö, skönt att det var fina spår, skönt att det fanns bra med uppförslut och nedförslut, och skönt att jag hittar dit.

Se upp i backen!

2 svar to “Galapremiär!”

  1. ettdussinpannor februari 5, 2012 den 9:03 e m #

    Sån fin vovve!

    • Em februari 6, 2012 den 7:47 e m #

      Tack! Hon heter Scout och är en kelpie. Bästa springkompisen! Hade säkert gärna NMTat med oss, men då hade det blivit många pussar när vi krälade omkring på marken… 🙂

Kommentera

