Nordic Military Training

4 Feb

Det här är vad jag sysslat med idag – NMT har kört testpass här i Malmö. Kajsa och jag bestämde för flera veckor sen att vi minsann skulle vara med och leka.

Kajsa och jag, glada men något kylslagna innan passet

NMT-gänget var på plats på Bulltofta för att köra testpass. Och jag lägger det här på bordet med en gång – jag körde rookiepasset. Jag är a) feg och b) en smula sliten, fast mest feg. Bestämde mig glatt för att jag bara puttar en gräns den här helgen.

Vi började inne med genomgång och Hillevi Wahl pratade om sin bok Extremt kul (som jag för övrigt köpte). Sen delade vi upp oss i två gäng, lite fix med att ställa upp oss i led och sen joggade vi iväg i två kolonner. Det var riktigt roligt! Vi körde övningar av typen olika kroppsdelar i backen så fort som möjligt och så upp igen, mycket övningar två och två (situps, plankan/slå på varandras händer, etc), övningar två och två när den ena skulle springa och den andra göra situps, mm. Jag gillade teamkänslan man fick!

Fortfarande glada, efter passet

En liten försiktig fundering: Kanske skulle köra Friskis-kort bara halvårs och köra NMT under senvår/sommar/höst? Gillar funktionell träning utomhus.

3 svar to “Nordic Military Training”

  1. ettdussinpannor februari 4, 2012 den 8:04 e m #

    Nämen, där var ju jag med! =)

    • Em februari 5, 2012 den 7:49 e m #

      Nämen, så kul! Rookie- eller basic-grupp? Vad tyckte du?

  2. Träningsglädje februari 10, 2012 den 9:29 e m #

    🙂 jag skulle nog också kört rookie… jag ska testa military fitness här i sthlm i mars. ser fram emot det med skräckblandad förtjusning!

Kommentera

