Vallning

3 Feb

Vallning alltså. Av skidor, inte med hund (tyvärr höll jag på att säga).

Det vore fint om jag ens förstod vad de pratar om – här tex. Planen är att lämna in skidorna för vallning i Mora inför både Tjejvasan och Halvvasan, men jag tänkte ju då som bekant åka lite innan dess. I vissa trådar på diverse forum verkar det som om nya skidor kommer med nåt som gör att man kan åka enstaka gånger utan att valla innan, i andra verkar det som om det krävs ett team på tre pers och en massa pyssel och grejer innan man kommer ut… Hjälp, hur gör ni? Tänkte ju ta mig ut snarast ju! Och är det en bra idé att lämna in skidorna vid Fasorna, eller är det bara dyra pengar och jag kan lika gärna göra jobbet själv (om jag kan ta reda på vad jobbet är…)?

Kommentera

