Veckans träning

1 Feb

När jag har varit på tjänsteresa och liksom klämt in lite träning här och där, men inte haft det som vanligt, är jag galet träningssugen när jag kommer hem. Galet träningssugen, men ostrukturerad. Ostrukturerad och jetlaggad är en dålig kombo. Då gäller det att nörda ner sig i sitt löpningsschema, leta roliga pass på friskis sida, planera in sin styrka och sin yoga. Med träning, goda matvanor och sömn på bestämda tider shejkar åtminstone jag jetlag och postkonvent-trötthet snabbare och friskare än vad jag annars skulle tagit mig ur det.

Så veckans planerade träning får se ut så här:

Onsdag: Morgonyoga, intervaller och kort styrka.

Torsdag: Yoga.

Fredag: Morgonyoga och kombinationsintervaller.

Lördag: Morgonyoga och NMT-testpass.

Söndag: Morgonyoga, långpass, kvällsyoga.

Jag ska försöka ta mig iväg på längdskidor snarast också. Men eftersom jag kom hem igår kan jag liksom inte peta mig iväg igen direkt… Blir förmodligen tidigt nästa vecka och eventuellt nåt besök i Smålandstrakten under de närmaste helgerna med familjen med. Vasorna heter fortfarande Fasorna. Definitivt.

2 svar to “Veckans träning”

  1. propiraya februari 1, 2012 den 12:10 e m #

    En lite fråga om en stor sak: hur länge yogar du på morgonen?

    • Em februari 1, 2012 den 12:40 e m #

      Det beror på läget här hemma. Allt mellan 10 och 30 minuter 🙂 Om jag inte har så gott om tid blir det ett gäng solhälsningar, om jag har bättre tid ett lite längre program, gärna från Yoga-Jonas bok (www.yogajona.se)

Kommentera

