Mat!

26 Jan

Jag älskar att gå i mataffärer när jag är utomlands.

Whole Foods brukar vara mitt självklara val (näst farmer’s markets och små quirky ekoreko-butiker). Jag älskar Whole Foods. När jag var i San Francisco förra året blev jag intervjuad för en podcast om mat och barnfamiljer, och sa då att jag just är avundsjuk på Whole Foods. De skrattade lite och sa att ja, det är ju fint men vi kallar det Whole Paycheck. Må så vara, men jag kan ändå tillbringa bra mycket tid med att browsa omkring inne i en Whole Foods-butik och jag hittar alltid saker jag vill testa.

Jag tror att det är två saker som lockar mig med WF. Dels är det det enorma utbudet av varor och dels är det att det är så FRÄSCHT. Man går in där och känner sig fräsch ända in i själen och det finns så mycket fin frukt och fina grönsaker och trevliga plockaihopsjälv-varianter att man blir helt kollrig.

Whole Foods downtown Portland

Häromdagen gjorde jag en ny bekantskap – New Seasons. Enligt min kompis Keri är det som WF, men ännu bättre och dessutom bättre priser. Jag hann inte skaffa mig en överblick över priser och så, men New Seasons var definitivt bra. Fräscht, stort utbud, underbara deli-diskar, bra varianter på färdigmat att plocka med sig, stort utbud av bad/hudvård/vitaminer/etc.

Me like!

2 svar to “Mat!”

  1. Petra Axlund Stegman januari 26, 2012 den 8:56 e m #

    Jag tillhör sorten som kallar Whole Foods för Whole Paycheck. De är så otroligt och onödigt dyra. Jag handlar mycket hellre på Trader Joe´s eller Food Works. Lika bra, lika eko men billigare.

    • Em februari 1, 2012 den 8:05 f m #

      Whole Foods är säkert gräsligt dyrt, för mig som bara turistar märks det inte så mycket så klart. Har ännu inte varit på en Trader Joe’s och aldrig hört talas om Food Works -ser framemot att besöka! Gillade New Seasons mycket, och deras priser skulle vara bättre än WF.

Kommentera

