Det bidde en tumme, fast en fin tumme

22 Jan

Håhåjaja, vilken vecka.

Av dagens långpass på 17 km fick jag nöja mig med 11, det fanns helt enkelt inte möjlighet att göra annorlunda (och jag är annars rätt duktig på att trolla med knäna). Av helgens planerade rullskidedejt med Lotta blev det ingenting alls, tyvärr. Men det känns skönt att jag hann ut, och det var galet skönt och välbehövligt. 11 glada km på knappt 63 minuter och en lugn fin puls, så sjukan är ju definitivt ur kroppen (en bra sak i alla fall!).

För tillfället står jag egentligen på huvudet i min resväska. Imorgon åker jag till Portland tillsammans med kollega Eva för att föreläsa på ClickerExpo, efter att först ha tillbringat två dagar med att göra färdigt allting och hinna umgås lite med vänner.

Träningskläderna är så klart med. Hoppas hinna sightseea downtown Portland till fots, vi konferansar mitt i smeten. Och hotellet har dessutom ett helt ok gym och en pool, har varit där tidigare. Så jag tänkte bekanta mig med roddmaskinen och köra styrka dessutom.

4 svar to “Det bidde en tumme, fast en fin tumme”

  1. Anna (orka mera) januari 22, 2012 den 9:11 e m #

    Ha en trevlig resa och var glad att du åker iväg från den här tradiga ishalkan. Försöker få tag i din bok så jag har något spännande att läsa så länge 🙂

    • Em januari 23, 2012 den 6:30 f m #

      Ja, gör det så kör vi på god mat och löpning när jag kommer hem!

  2. Petra Axlund Stegman januari 23, 2012 den 1:15 f m #

    Ha det så fab! Och det var Portland, OR du skulle till va?

    • Em januari 23, 2012 den 6:29 f m #

      Jäpp! Tack! 🙂

Kommentera

