En dag som idag

16 Jan

Vid 04 gav Mumriken och jag upp och gick upp. Hosta, snuva och hög feber. Vi landade i soffan med planen att somna om med honom sittande i min famn, men det gick inte. Så vi var helt enkelt vakna. Läste, småpratade, tittade på barnteve när sändningarna började, innan vi väckte resten av gänget 06.30. Klockan 10 kraschade vi i sängen igen, och jag fick sovit ett par timmar. Sen har det varit hundpromenader och jobb med bästa Eva inför Expo. Veckan innan Expo är alltid galen, och så är det i år också. Men det är galet på ett rätt bra sätt, även om man vrider sina händer lite emellanåt. Att få rocka ihop är svårslaget!

Sneglade på ett flexpass på Friskis nu ikväll, men med så underlig sömn i kroppen och så mycket jobb så nära på så hög feber bestämde jag mig för att hoppa över. Kvällen bjuder på mera jobb och yoga (en ”restorative” klass från YogaToday) istället. Är väldigt sugen på att testa både Flex och Intervall Flex på Friskis dock, har inte varit ännu.

Idag blev det efterrätt, det var en dag som ville ha efterrätt. Ett halv äpple, snabbstekt i generöst med kokosolja med lite kardemumma, och vispad grädde. Mums!

Kommentera

