Störningsträning…

11 Jan

Ja, inte för hund då, men för mig. Olof Röhlander (mfl) har tagit upp det – att se saker som händer som kanske egentligen inte riktigt passar som störningsträning, som saker som försöker få en ur sitt fina läge, ur sitt flow. Jag har ett par deadlines (Clicker Expo-presentationer och bokföring) som redan funkade som fin störningsträning, och idag kan jag lägga till en make med trolig influensa och en mumrik som är hemma från förskolan med skrällig hosta. Ler jag fortfarande? Jajamen, att se det som störningsträning hjälper verkligen! Kan det här bringa mig ur fattningen? Just you try! Och så ler man och rockar vidare.

Mitt kontor, för tillfället utan draperad fyraåring men med blinkande deadline.

Mitt planerade bikrampass imorse får bli yoga här hemma ikväll, efter att kidsen sover. Bygger ihop nåt från YogaTodays poddar, där fanns bla en med asanas som ska hjälpa immunförsvaret. Känns ju passande! I övrigt hundpromenader, jobb och hålla skutan på rätt köl!

3 svar to “Störningsträning…”

  1. Lone januari 11, 2012 den 2:07 e m #

    Har du link til poddene som skal hjelpe imunforsvaret?

    • Em januari 11, 2012 den 2:34 e m #

      Jag länkade inte för jag har ännu inte listat ut hur man gör det från iTunes… Allt jag får fram är den här länken http://feeds.feedburner.com/YogaToday/ipod
      vilken jag misstänker bara leder till YogaToday i största allmänhet. Den korta klassen (som jag tänker sätta ihop med annan klass, tror det blir den som heter Karmic Kundalini) heter Balancing the immune system -light practice och är alltså en kort podcast som jag dragit ner från iTunes, publikationsdatum 2001-01-01. Den fulla klassen ska finnas i arkivet på yogatoday.com

  2. Kajsa januari 11, 2012 den 2:56 e m #

    Hardcore-träning i flexibilitet och störning må jag säga, INGET kommer att stoppa dig framöver du kommer bara att springa runt, krypa under eller hoppa över vilket hinder som än kommer. Krya på alla, och lycka till med book-keeping

Kommentera

