Lugna puckar

10 Jan

Efter alldeles för lite sömn i två dagar och mycket jobb kör jag yoga framför brasan idag. Så himla varmt, skönt och lugnt!

Fick tips via Petras blogg om en 21 dagars-yogautmaning, och den lät väldigt lagom just nu. Jag reser en hel del den här månaden (mot Trondheim på fredag och sen till Portland för Clicker Expo en dryg vecka i slutet av månaden), så det behöver vara lagom. Roligt är att maken hänger på, det blir allt yoga-vänligare här hemma! Vi var lite sena på startskottet och börjar imorgon, idag blir det klass från YogaToday istället.

2 svar to “Lugna puckar”

  1. Petra Axlund Stegman januari 10, 2012 den 11:09 e m #

    Du påbörjar 21-dagarsutmaningen när du vill. Det finns inget fast datum alltså. Har kollat igenom en del filmer och de verkar rätt bra. Särskilt de i slutet av utmaningen, de verkar stegra i svårighetsgrad. Audio-meditationen för dag ett var rätt dålig dock, men de blir kanske bättre allt eftersom. Den var på tok för basic för mig och damen påminde en HELA TIDEN om att sluta tänka och komma tillbaka till sin andning. Men jag var ju i min andning och blev liksom avbruten varje gång hon med gäll röst sa ”Thinking” hela tiden.

    • Em januari 11, 2012 den 2:36 e m #

      Aha! Ja, det blir bara jag då, för maken ligger i flunsan… Ska bli spännande att lyssna på meditationen, det är ju väldigt olika med hur bra såna är… Såg att det var en morgonklass idag, det får bli en kvällsklass för mig, tillsammans med yogatoday som jag tänkte köra idag.

Kommentera

