It’s some kind of magic!

10 Jan

Malmö har ett par stycken ekosalonger, om jag inte misstager mig alldeles. Det är fina grejer det! Jag och mina kids går till Big Hair Mama, som jag tycker räddar världen lite varje dag. Yen, alias Jenny Berger, äger salongen och hon och resten av gänget är fenomenala på hår. Yen är också fenomenal i sitt ekotänk, med vintageprylar överallt, enbart ekofärger och produkter, och givetvis ekofika. Man blir glad – och vacker – på Big Hair Mama!

Det var när jag skulle klippa av mig mitt långa hår som jag hittade salongen. Min dåvarande frisör ville inte göra av med mina lockar och jag ville ha förändring. Med mitt jättestora, nästan midjelånga halvafrohår var det ju inte svårt att välja när jag hittade en salong som hette Big Hair Mama!

Big Hair Mama herself!

 Fast visst är de magiska!

En gång i världen var jag långhårig. Och längre än så här skulle det bli. Har aldrig sett maken till hårhög, ni skulle sett när Yen klippte av det!

Ett svar to “It’s some kind of magic!”

  1. fensefian januari 10, 2012 den 5:32 e m #

    Man glömmer liksom bort hur du såg ut med långt hår – du passar ju så fruktansvärt bra i din nuvarande frilla!!

Kommentera

