I tid istället för i sträcka

8 Jan

Dagens långpass skulle vara 90 minuter terräng. Jag har nog inte sprungit ett pass mätt i tid istället för i sträcka sen jag avslutade mitt första löparprogram tagit från I Form (12 veckor till 5 km, blanda gå och spring), men det var en rätt skön känsla så här när det var långpass (som för mig betyder långsamt och länge).

Vi hade en sån fin plan för dagens löpning; Anders och jag hade tänkt springa tillsammans på Skåneleden och ta Scout med oss (eller ja, första planen var att springa med Kajsa, men det fick vi inte till idag). Och Anders och jag fick inte heller till det, för vi fick ett litet sjukt barn här hemma med skrällig hosta och röda feberkinder. Sånt är livet. Så vi delade upp oss, och Anders och Scout gav sig iväg på sin runda först. Jag bestämde mig för att springa helt ensam, till och med utan hund.

Det blev 90 minuter i bokskogen med intressanta poddar i öronen. Började med att lyssna på Angie och Trevor, Marathon Training Academy, och det var en mycket lämplig pod på temat Setting and achieving your goals. Fortsatte sen med att lyssna på Everyday Paleo som Sara tipsat mig om. Jag är intresserad av kost, för hela familjen, och jag gillar podden riktigt mycket faktiskt. Det där med mjölkprodukter… Hm…

Milen i bokskogen är den längsta milen på planeten och det var väldigt avkopplande att bara ha en viss tid att vara ute, och inte något annat. Det är kuperat, faktiskt mer än vad man tror. 90 minuter gav knappt 15 km löpning och ett glatt sinne.

Kommentera

