Hudvård del 2

7 Jan

Jag skrev ett inlägg om hudvård för ett tag sen, och sökandet fortsätter…

Normaderm från Vichy gjorde min hud ännu ledsnare. Eller – den slutade uppföra sig fullt så tonårigt, men den blev torr på riktigt. För något år sen tipsade min syster mig om jojobaolja, som jag köpte hem då och använde ganska flitigt en period. Kan faktiskt inte riktigt svara på varför jag slutade. När jag påbörjade min bikramutmaning för ett par veckor sen använde jag mandelolja över hela mig efter duschen efter passet eftersom byms omklädningsrum är pyttelitet och jag behövde nåt som gick snabbt och inte luktade. Så halkade jag in på oljespåret igen… (haha, pun fully intended!)

Började använda jojobaoljan igen, såväl ensam som under annan kräm. Och jag skulle inte påstå att min hud är perfekt eller så, men den känns betydligt nöjdare.

 Funderar på att testa att gå bara olja över hela mig ett tag sen…

Kommentera

