Ny 30-dagars

4 Jan

Min första 30-dagars grej var ju att titta på ett TED-talk om dagen (läs mera om det här och se mina favoriter här). Jag har klurat och klurat på vad min nästa grej ska vara. Kom så långt att jag bestämde mig för att dela upp den i alla fall – en till mig, och en till Scout.

Och nu har jag bestämt mig. Min nästa 30-dagars grej är att föra tacksamhetsdagbok. Varje kväll ska jag skriva upp fem saker som jag är tacksam för. Det här är ingen ny och revolutionerande idé på nåt sätt alls (om inte annat har väl Oprah fört en och pratat om det i åratal), och jag har gjort det förr, men nu vill jag göra det igen. Genom att skriva upp fem saker som jag är tacksam för varje kväll vill jag dra fokus till allt jag har, istället för allt som man kanske vill ha eller allt man inte är nöjd med. Jag vill ha de glasögonen på mig.

Dagboken ligger på plats bredvid sängen och jag har redan skrivit i tre dagar. Skriver dessutom en liten notis om dagen, barnen och väder och vind. Känner mig som min mormor men det är fina grejer det. Har alltid fört dagbok, men tappade det lite ett tag.

Scouts nästa 30-dagars utmaning är ännu inte klar, men jag funderar på om den ska få ha med platsliggning att göra… Efter att Scout blev uppkörd på platsen tycker jag inte det är kul längre. Jag tycker inte att det är kul att jag kan träna mig blå, och min hund kan bli skrämd på platsen. Kanske en 30-dagars utmaning kan ändra mitt synsätt… Ska tänka mera på saken!

3 svar to “Ny 30-dagars”

  1. propiraya januari 4, 2012 den 1:29 e m #

    Tycker detta var en jättefin utmaning 🙂 Ngt att ta efter!!

    • Em januari 4, 2012 den 8:03 e m #

      Häng på 🙂 Vad tror du om min platsliggningstanke?

      • Em januari 5, 2012 den 9:51 f m #

        Den tror jag är bra. Blir som en levande affirmation – eller hur? 🙂

Kommentera

