Emil – lustdödaren

3 Jan

Jag veeet, jag veeeeet, att springa i alla väder är skönt och bygger pannben. Fast idag kom Emil (heter han tydligen, Dagmars lillebror) och snodde min rullskide- och löparlust. Jag hade ingen som helst himla avsikt att ens försöka åka rullskidor i det här vädret, och då rök löpningen också, liksom per default. Fråga mig inte. Istället hoppade jag i glada inomhuskläder och drog till fina Friskis på Heleneholm för ett spinningpass och lite coreträning.

Mina favvis trekvartare. Salomon, ganska blanka och med nåt nätaktigt.

 De nätaktiga detaljerna sitter liksom i knävecken, inte för att det syns med min eminenta fotokonst…

Och det här är vad jag tyckte om att ge mig ut överhuvudtaget i det här vädret… Tom kelpien ligger under en filt ju! Power hoody upp över mössan så överlevde jag detta också!

4 svar to “Emil – lustdödaren”

  1. Lone januari 3, 2012 den 7:54 e m #

    Så bra at du ikke bare ble inne, men kom deg ut og trente noe annet i steden! Spinning er jo himla kult også da 😀

  2. It's not going so well januari 4, 2012 den 8:10 f m #

    Hej kompis, har slarvat bort (!) min telefon, därför droppar jag ett meddelande här. Jag bara undrar om du har lite mer kläm på vad Mia menar med Snabbdistans, det ska jag nämligen springa imorgon. I min passbeskrivning står det bara ”dessa pass skall alltid innehålla uppvärmning och nedvarvning. Se till att jogga lugnt i 10 minuter innan du startar, varva sedan ned 5-10 minuter för att transportera ur mjölksyra ur musklerna och förbereda dig för nästa pass”…….. men vad ska själva passet innehålla? Kan tyckas konstigt att jag inte frågar Mia direkt 🙂 men min erfarenhet av denna härliga människa är att hon inte är världens bästa på att svara på mejl, därför chansar jag hos dig först.

    • Em januari 4, 2012 den 9:25 f m #

      Brukar innebära att man springer i typ tävlingstempo den utsatta tiden, tror jag… Men maila Mia du!

  3. It's not going so well januari 4, 2012 den 9:31 f m #

    ok, tack. jag provar att få kontakt med henne 🙂

Kommentera

