Fasorna

2 Jan

Fasorna, ja det är det kärvänliga smeknamnet jag har på mina vasor. För visst fasar jag. Lite. Mycket. Lite olika. Men tjoho ändå, liksom! För tillfället är rullskidor, styrka och yoga det  som på nån vänster ska få mig att klara det hela, men jag har lite snöplaner också. Känns inte som om mitt pannben mäktar att komma upp för loppen utan att nånsin ha stått på skidor…

Idag blev det fasa-styrka på gymmet, körde så tungt jag orkade, 6-8 reps x 3. Värmde upp på löpbandet och förstår inte för mitt liv hur jag kunde välja löpbandslöpning förra vintern, snö eller inte. Det är så jäkla varmt och instängt och boooooooooooooring. En enda tiominuter lång snoozefest i luft som känns som luddig bomull att andas in.

Blev glad när jag hittade senaste numret av Friskispressen i receptionen. Tycker att det är en helt ok tidning för det mesta och jag läser den alltid.

När min bikramchallenge dog försvann även mina övriga yogavanor – jag har ju haft för vana att yoga varje dag. Men nu är jag på det igen och det finns faktiskt inget bättre sätt att börja dagen på. Det behöver inte vara mycket och länge, men det är så fint att vakna så. Nästan lika fint är det att sluta dagen så, men det blir inte varje dag. Och för mig som har hoppat på Runner’s Worlds utmaning med träning varje dag under januari (ombytt sådan) ligger jag så här på dag två då bra till med minst två pass om dagen.

3 svar to “Fasorna”

  1. Träningen och livet januari 3, 2012 den 6:41 f m #

    Kul med Zdravko som omslagsmodell. Han var med sist jag var i Portugal med Springtime. Jättebra ledare!

    • Em januari 3, 2012 den 2:17 e m #

      Springtime och Portugal låter fantastiskt! Var det friskisvecka? har du bloggat om?

      • Träningen och livet januari 3, 2012 den 7:03 e m #

        Det var Martin Lidberg vecka förra hösten (innan jag började blogga), men många av ledarna var från Friskis. Det var min andra resa och jag hoppas komma iväg i år igen.

Kommentera

